Preowned car wanted!

Hi there everybody. just became a member of this fantastic forum... i have benn searching for a used GT40 replica for a while now, and I need some help...

First of all, I am 1,95 m (6,4feet?) tall, and I need recomandation on what car will fit me, or otherwise... :) I visited Tornado/Andy, and tried one of the spaceframe cars, but way to small. Andy told me monocoque and smaller seat would do it for me, but is there any other brands/models available...

And then to the price... I really do not get it... Some are selling superformance cars for almost 150.000 usd, and that is about the price they want for a brand new one.... And some cars are about 70.000 usd....
Outside they look pretty much the same I think, of course said not seen them real life...

i also need a left hand drive, for Norway.... is there any cars/manufactures that is NOT possible to change right to left without toooooo much work....

Last thing: if anyone know of anyone who are selling that are not on the net, let me know... Preferably: mk2, bigger that 302, left hand drive..... Hoping to max 90k usd... Title 64 to 69....

Andreas, all the way from Norway :)
 
Last edited:

Rune

Supporter
Hei . før du kjøper gt40 bør du få klarlagt om du får skilt på den, selv om den er med title fra 60 årene så lar ikke tilsynet seg lure lengre. Se på de nye reglene om å bygge bilen selv , muligens en brukbar løsning for oss i Norge

Rune
 
Hei . før du kjøper gt40 bør du få klarlagt om du får skilt på den, selv om den er med title fra 60 årene så lar ikke tilsynet seg lure lengre. Se på de nye reglene om å bygge bilen selv , muligens en brukbar løsning for oss i Norge

Rune

Hei Rune

Har du noe telefon nummer så vi kan ta en prat ? Evt mailadresse !

Jeg har vel noen tanker rundt dette, men det er vel også min store uromoment og noe av grunnen til at jeg ikke ønsker en ny en som en muligens taper mye penger på...

Andreas Natvig
 
Andreas,

I have CAV #105 (post '100') Le mans blue with white stripes. Lots of extras--1200 miles. It has the Gurney bubble. Dan drove one at Le Mans in 1966--he is 6'4". Send me your email address and I will send pics and answer questions. [email protected].
Thanks,

Tom Hudgins
 
Back
Top