GT RACING MARK SIBLEY

Bonjour,
Je cherche désespérément à joindre Mark Sibley de GT RACING.
Est-ce que quelqu'un est encore en contact avec lui ?
Cordialement,
PATRICK8966

Brian Kissel

Staff member
Admin
Lifetime Supporter
Patrick,
This forum speaks predominantly English. For the most results, please use English.

Thank You
Regards Brian

Hi Patrick,
I am also waiting on an order for Mark. He does sometimes respond to my emails. But it has been more difficult lately. I placed my order and paid about 9 months ago. Have you had any luck reaching him recently?

Salut Kevin, il semblerait que Mark ait vendu son entreprise il y a plusieurs mois. Le nouveau propriétaire s'appelle Alan Person. Il m'a demandé d'être patient, mais il ne retrouve plus mes pièces… Il est pourtant très réactif pour les nouvelles commandes. Je ne pense pas recevoir mes pièces un jour…

Hi Patrick,
Thank you. That is very concerning. Mark has not said anything to me about this. Do you have any contact information for Alan Person? Email or phone number? And just curious - what parts were you waiting on? I have an entire kit on order.

Thank you.

Les pièces nécessaires servent à reconstruire une GT40, toutes les pièces sauf la carrosserie, le châssis et le moteur.

Bonjour à tous,

Je souhaite partager mon expérience avec le fournisseur GT Racing, basé à Exeter (Royaume-Uni) et géré par Mark Sibley et/ou Alan Parson, afin d'éviter à d'autres de se retrouver dans la même situation.

J'ai passé une commande de pièces détachées auprès de cette entreprise pour un montant de 33 895 £, réglé intégralement en mars 2023.
J'ai reçu environ 5 % de ma commande à titre d'acompte. Les pièces reçues étaient de bonne qualité. Le reste des pièces devait être livré par transporteur, mais ce dernier s'est avéré peu fiable. J'ai donc pris des dispositions pour récupérer les pièces qui devaient être prêtes. Une fois la récupération organisée, impossible de contacter l'entreprise par e-mail : le numéro de téléphone était attribué à une autre personne !
Malgré de nombreux appels et e-mails de relance, je n'ai reçu aucune réponse pendant des semaines. Entre-temps, j'ai constaté que Mark Sibley et/ou Alan Parson répondaient à de nouveaux clients, ignorant quels que soient mes messages.
Ce n'est qu'après avoir évoqué publiquement cette situation sur des forums qu'Alan a daigné me recontacter, prouvant ainsi que son silence était tout à fait intentionnel, pour me demander de patienter.

Une mise en demeure formelle m'a été envoyée, assortie d'un ultimatum de 15 jours pour obtenir la livraison des pièces ou un remboursement intégral.
À ce jour, je n'ai reçu ni les pièces ni le remboursement, ma commande est introuvable et la situation reste au point mort.

Cette entreprise vend également des pièces sur eBay. Je vous recommande vivement la plus grande prudence si vous envisagez un achat.

Je vous suivrai informé de l'évolution de la situation.

Patrick

Thank you for the details. Mark (at the email provided )has continued to reply to me on about a monthly basis. I have a full kit on order and to date I have paid him over $36000 USD. My 1st payment was in April of 2025 so I am at 13 months. Let's keep in touch and I'll let you know if I hear anything soon. I have started emailing a few times in the past couple days. I hope I hear something from him soon.

Laurent

Supporter
Hello everyone,

given the sums of money involved, it would be interesting to know how many of us are still waiting for parts we've already paid for from GT Racing to be shipped. In this kind of situation, every amount counts; it's not about the small or large sum of money, but rather the number of people who have been taken advantage of. Personally, I've been waiting for a shipment worth £120 for two months now...

Hi Laurent,
If I remember correctly, did you receive a prior order. I think a bundle of snakes which was completed. I don't mind so much the long timeline but I would be concerned regarding the final delivery of the order. I'm still hopeful and will continue reaching out on a regular basis.

Laurent

Supporter
Hi Kevin, YES Correct ! I ordered and received my bundle of snakes, which were of fairly good quality, I must admit, but it took quite a long time, more than a year... So yes, you had to be patient!

Im at about 38/40k in with Mark Sibley.

All I got was

A chassis dressed with suspension parts that i supplied less the brakes and Haliband spinners (which i guess he sold to someone else)
A pair of doors
An exhaust
A rear body section
A roof section
A radiator
A moulded dash
A chinese heater box and some random wires
Some random fuel parts, pump and swirl pot.

I probably only got these because I rode him like a Jocky for 2 years.

I do have his works and home address if anybody wants them, please message me privately.

Id therfore strongly advise anyone gives him any money because you'll probably loose it. I've said before - hes a nice enough guy and im sure he means well but he cant run a business. I suspect hes just chasing debt constantly and cant afford to fulfil his orders, constantly needing new orders to try and service old ones. I could be wrong here but Im pretty sure it will be the case.

Let me know your thoughts

J'en suis à environ 38/40 000 $ avec Mark Sibley.

Tout ce que j'ai obtenu, c'est

Un châssis équipé de pièces de suspension que j'ai fournies, à l'exception des freins et des enjoliveurs Haliband (que je suppose qu'il a vendus à quelqu'un d'autre).
Deux portes
Un échappement
Une partie arrière de la carrosserie
Une section de toit
Un radiateur
Un tableau de bord moulé
Un boîtier chauffant chinois et quelques fils électriques divers.
Quelques pièces détachées pour le système d'alimentation, une pompe et un réservoir tampon.

Je les ai probablement obtenues uniquement parce que je l'ai monté comme un jockey pendant 2 ans.

Je possède ses œuvres et son adresse personnelle ; si quelqu'un les souhaite, merci de me contacter en privé.

Je déconseille donc fortement de lui donner de l'argent, car vous le perdrez probablement. Je l'ai déjà dit : c'est quelqu'un de plutôt sympathique et je suis sûr qu'il est bien intentionné, mais il est incapable de gérer une entreprise. Je soupçonne qu'il est constamment à la recherche de nouvelles commandes et qu'il n'a pas les moyens d'honorer les anciennes. Je peux me tromper, mais je suis presque certain que c'est le cas.

Faites-moi part de vos réflexions
Bonjour, je suis intéressé(e) par ses coordonnées, merci.

Laurent

Supporter
Hi Ian, Thanks for joining this conversation. I share your analysis of GT Racing's management; they're starting to amass a lot of money and have a well-oiled modus operandi. Even if we can assume the intentions are good, stemming from a shared passion, the end result looks like a repeated scam :
. Patrick : 33 895 £, paid in mars 2023 --> 5% of the parts received
. Kevin : 36 000 $USD, paid in April 2025 --> 0% of the parts received
. Ian : 38/40 000 $USD, paid in 2023/2024 --> % of the parts received to calculate
. Laurent : 120 £, paid in mars 2026 --> 0% of the parts received
Someone else ?
Perhaps we will need to organize a joint action to either recover our parts or recover the money along with compensation for the damages...

Ian. Thank you for the update. I'll PM you for the addresses as I've only ever contacted him via email. During the initial stages prior to sending any money he did also zoom a couple times.

Ian - how long ago did yo place ethe order and where are you located. I have not asked for a partial shipment only because I am in the states and I assume to the shipping would add up to a lot for multiple shipments.

Back