Google Translate:Sorry everybody, but it will be way easier in french for this time!
Salut René, très beau chassis et montage!
Désolé d'intervenir pour une critique, mais, si je peux me permettre:
Montage de la partie AV: les deux boulons passant à travers le tube ne sont certainement pas la meilleure solution. Une platine en equerre soudée sur le tube, et reprise si possible sur plusieurs tubes du chassis. Assez épaisse la platine, au moins 3 je dirais.
Pour la partie AR, je rejoins les avis de mes petits camarades anglophones... Je me rapelle avoir lu su ce forum l'histoire d'un conducteur mort d'avoir tapé l'arceau avec la tête... On n'y pense pas toujours, mais ca peut arriver. La solution de passer à travers la cloison est bonne à mon sens. Ensuite, le défaut des répliques, est de ne pas avoir de toit "travaillant' en terme de rigidité. Perso, je ferais comme montré sur une photo, deux tubes au millieu pour rejoindre l'avant et l'ar, qui libèrent le passage des porte, et entre ces deux tubes et les parties AV et AR, des equerres. Un petit calcul sur SW devrait confirmer les bêtises que je raconte.
A bientot et bonne continuation!
Olivier.
Markus,
Welcome to the scratchbuilders community...
The original drawings where made with Solidworks CAD and the files can be converted to E-Drawings for mail exchange ; but it looks that E-drawings cannot be loaded on the forum .
That is the reason why I made those pdf scan from prints, in order to have them visible for everybody who is interested.
As a first level, if you send me your mail ( Private message), I can send you the E-Drawings files which give 3D move capability.
As a second level, I have no objection to share the original Solidwork files , but I have to check the legality ( Solidworks is an educational version ...) and the transfert issues...
René
Hi René!
I am deeply impressed with your work. I just downloaded the chassie drawings (PDF)and they look really nice.
I am in the planing my own "scratch build" and I just have to ask if you would like share them in their original format? that would be a really god base for my build.
I really understand if you want to keep it for your own, but i just had to ask.
Keep up the god work and i will definetly follow this thread!
/The swede Markus